Przejdź do głównej zawartości

Jak stworzyć skuteczne CV - cz.1

 Jest kwiecień 🌷i w wielu firmach zaczął się ruch kadrowy, czyli ruszyły rekrutacje. CV to pierwszy dokument, który widzi pracodawca zanim pozna nas osobiście. Dlatego warto zrobić go dobrze. Im lepiej - tym mamy większe szanse na rozmowę kwalifikacyjną.

W dzisiejszym artykule - o najczęstszych błędach w CV i o tym, jak ich unikać.

  1. Dobre CV to aktualne CV. Rzecz wydaje się banalna, ale wciąż widzę dokumenty wyciągane pierwszy raz z szuflady od czasów szkoły średniej, choć już dawno po studiach...
  2. Dobre CV to CV bez błędów. I mowa tu o błędach różnego rodzaju - od ortograficznych, przez językowe, logiczne, jak i te związane z układem graficznych. Zazwyczaj tworzymy ten dokument w komputerze, gdzie są dostępne m.in. programy do sprawdzania pisowni. Dlatego nawet osoby z dysleksją mogą oddać CV bez błędów ortograficznych. Ważne jest też, żeby nie pisać pełnych zdań. To nie miejsce na to. Przy wielu zgłoszeniach pracodawca ma ok. 4-6 sekund na zapoznanie się z dokumentami. Jeśli ma przed sobą zbity tekst, trudno to zrobić. Dlatego stosuj akapity, odstępy itp. aby tekst był przejrzysty i czytelny. Najlepiej daj go komuś do konsultacji. Możesz skorzystać z nich u mnie. 😊 Wystarczy, że napiszesz do mnie i działamy.
  3. Dobre CV to takie, które jest dopasowane do konkretnej oferty pracy. Nie ma sensu wysyłać jednego dokumentu do stu pracodawców. To rzadko kiedy przynosi efekt. Lepiej sprawdza się wybranie firm z obszaru, który nas interesuje, dostosowanie swojego CV pod konkretne oferty pod względem wymagań, oczekiwań i warunków pracy i wysyłka.
  4. Tworząc CV przyjmij perspektywę pracodawcy. Pomyśl co dla niego jest ważne: uczelnia, która kończyłeś czy kierunek studiów? nazwa firmy czy stanowisko? Podkreślaj (boldem, inną czcionką itp.) to, co jest ważne dla pracodawcy.
Materiały na temat skutecznego CV są dostępne również na moim instagramowym profilu @anetamatyjaszek oraz na kanale YOU TUBE (od czwartku 22.04.2021r.)


Zdj. Canva

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Od czego zacząć zmianę zawodową?

👉Być może zastanawiasz się nad zmianą pracy. Jest ci źle, czujesz się sfrustrowany, niespełniony i zniechęcony. Mówiąc krótko: masz dość i chcesz coś zmienić. 👉 Tylko jak to zrobić? Od czego zacząć?👈 📘Szerzej mówię o tym w swoim e-booku "Jak znaleźć pracę dopasowaną do siebie" - zobacz TUTAJ W tym miejscu przedstawię w skrócie to, co najważniejsze. Najkrócej rzecz ujmując: zacznij OD SIEBIE! Dwie podstawowe sprawy, które powinieneś przemyśleć, jeśli chcesz dokonać zmiany zawodowej, to: 1. C o JA mogę zrobić w odniesieniu do siebie? 2. Jak ŚWIAT może mi w tym pomóc? Na początku zdecyduj, jaką ścieżkę kariery wybierasz dla siebie: pracownika, freelancera czy przedsiębiorcy? Każda z nich wymaga innych kompetencji. We wspomnianym wyżej e-booku zajmuję się ścieżką pracownika. Zmianę zawodową można porównać do wyprawy. Posługując się tą metaforą, pierwszym krokiem w planowaniu własnej kariery jest wyregulowanie kompasu. Na czym to polega? Określ na kompasie swoją północ - ust

Wykorzystaj ten czas!

  Atmosfera jest naprawdę listopadowa i pochmurna. Zamykane są restauracje, kawiarnie, galerie, kina i teatry. Instytucje kultury odwołują wydarzenia. Staramy się unikać bezpośrednich kontaktów, sporo z nas już zaliczyło kwarantannę. Protesty przetaczające się przez nasz kraj pokazują skalę niezadowolenia. Zamknięcie cmentarzy 1. i 2. listopada nie polepszyło nastrojów… Przychodzą do mnie klienci, którzy chcą zmienić pracę albo w ogóle ją podjąć. Sami dostrzegają jednak, że teraz trudniej o zatrudnienie, bo pracodawcy ograniczają, co mogą w sytuacji niepewności. Co zatem możesz zrobić? 1. Poczekaj aż sytuacja zacznie się poprawiać. Nie oznacza to jednak zaprzestania wszelkich działań! Wciąż są firmy, które szukają osób do pracy. Nadal trzeba przeglądać oferty, wysyłać cv. 2. Wykorzystaj ten czas na dopracowanie swojego cv. Może masz jedną wersję, którą wysyłasz do wszystkich? Warto mieć kilka wariantów, choć na pewno łatwiej je będzie stworzyć osobom z większym doświadczeniem z