Przejdź do głównej zawartości

Jak stworzyć skuteczne CV - cz.1

 Jest kwiecień 🌷i w wielu firmach zaczął się ruch kadrowy, czyli ruszyły rekrutacje. CV to pierwszy dokument, który widzi pracodawca zanim pozna nas osobiście. Dlatego warto zrobić go dobrze. Im lepiej - tym mamy większe szanse na rozmowę kwalifikacyjną.

W dzisiejszym artykule - o najczęstszych błędach w CV i o tym, jak ich unikać.

  1. Dobre CV to aktualne CV. Rzecz wydaje się banalna, ale wciąż widzę dokumenty wyciągane pierwszy raz z szuflady od czasów szkoły średniej, choć już dawno po studiach...
  2. Dobre CV to CV bez błędów. I mowa tu o błędach różnego rodzaju - od ortograficznych, przez językowe, logiczne, jak i te związane z układem graficznych. Zazwyczaj tworzymy ten dokument w komputerze, gdzie są dostępne m.in. programy do sprawdzania pisowni. Dlatego nawet osoby z dysleksją mogą oddać CV bez błędów ortograficznych. Ważne jest też, żeby nie pisać pełnych zdań. To nie miejsce na to. Przy wielu zgłoszeniach pracodawca ma ok. 4-6 sekund na zapoznanie się z dokumentami. Jeśli ma przed sobą zbity tekst, trudno to zrobić. Dlatego stosuj akapity, odstępy itp. aby tekst był przejrzysty i czytelny. Najlepiej daj go komuś do konsultacji. Możesz skorzystać z nich u mnie. 😊 Wystarczy, że napiszesz do mnie i działamy.
  3. Dobre CV to takie, które jest dopasowane do konkretnej oferty pracy. Nie ma sensu wysyłać jednego dokumentu do stu pracodawców. To rzadko kiedy przynosi efekt. Lepiej sprawdza się wybranie firm z obszaru, który nas interesuje, dostosowanie swojego CV pod konkretne oferty pod względem wymagań, oczekiwań i warunków pracy i wysyłka.
  4. Tworząc CV przyjmij perspektywę pracodawcy. Pomyśl co dla niego jest ważne: uczelnia, która kończyłeś czy kierunek studiów? nazwa firmy czy stanowisko? Podkreślaj (boldem, inną czcionką itp.) to, co jest ważne dla pracodawcy.
Materiały na temat skutecznego CV są dostępne również na moim instagramowym profilu @anetamatyjaszek oraz na kanale YOU TUBE (od czwartku 22.04.2021r.)


Zdj. Canva

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Czy naprawdę potrzebujemy pasji w pracy, żeby odnieść sukces?

 ❗ "Pracuj z pasją!"  ❗ "Jak zarabiać na pasji"  ❗ "Jak znaleźć swoją pasję" To jedno z najczęstszych haseł wpisywanych w wyszukiwarki. Ci, co czują się pozbawieni tego świętego Graala pracy, często czują się gorsi, wybrakowani, z defektem. Grzejemy klawiatury, szukamy odpowiedzi u różnych rozwojowych guru, zazdrościmy tym, którzy żyją z pasji albo chociaż z pasją. Długo zastanawiałam się, o co w tym chodzi. I czy rzeczywiście pasja jest niezbędna do sukcesu w pracy i w życiu. Warto zacząć od tego, czym to w ogóle jest. W dzisiejszym rozumieniu pasja to robienie czegoś z zamiłowania z uczuciem głębokiej radości, ekscytacji i spełnienia. Jest to też synonim hobby. Analizując temat, doszłam do wniosku, że NIE jest koniecznym warunkiem do dobrego życia zawodowego. Nie potrzebujemy pasji, żeby czuć satysfakcję z wykonywanych obowiązków. Dobrze, jeśli jest. To dar bogów. Ale jeśli nie ma, to... też dobrze. Pasja z definicji jest intensywna i spalająca. Daje flo...