Przejdź do głównej zawartości

Czy naprawdę potrzebujemy pasji w pracy, żeby odnieść sukces?

 ❗"Pracuj z pasją!"
 ❗"Jak zarabiać na pasji"
 ❗"Jak znaleźć swoją pasję"

To jedno z najczęstszych haseł wpisywanych w wyszukiwarki.

Ci, co czują się pozbawieni tego świętego Graala pracy, często czują się gorsi, wybrakowani, z defektem.


Grzejemy klawiatury, szukamy odpowiedzi u różnych rozwojowych guru, zazdrościmy tym, którzy żyją z pasji albo chociaż z pasją.


Długo zastanawiałam się, o co w tym chodzi. I czy rzeczywiście pasja jest niezbędna do sukcesu w pracy i w życiu.


Warto zacząć od tego, czym to w ogóle jest.

W dzisiejszym rozumieniu pasja to robienie czegoś z zamiłowania z uczuciem głębokiej radości, ekscytacji i spełnienia. Jest to też synonim hobby.


Analizując temat, doszłam do wniosku, że NIE jest koniecznym warunkiem do dobrego życia zawodowego.

Nie potrzebujemy pasji, żeby czuć satysfakcję z wykonywanych obowiązków.

Dobrze, jeśli jest. To dar bogów.

Ale jeśli nie ma, to... też dobrze.


Pasja z definicji jest intensywna i spalająca. Daje flow i haj.

👉Wyobrażacie sobie ciągłe funkcjonowanie w ten sposób?


Doświadczyłam pracy z pasją, ale i pracy bez niej.

Każdą pracę, którą miałam do tej pory - za to szczerze lubiłam.

I wiecie co?

To naprawdę wystarczy.


Ponad 25 lat różnych doświadczeń zawodowych pokazuje mi, że nawet bez pasji można mieć fajne życie zawodowe.


👉Co o tym myślicie?

Uważacie, że pasja jest niezbędna do dobrego życia?




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Złote zasady w CV

 👉Czy wiesz, jakie najważniejsze informacje powinno zawierać CV? 🎧Jeśli nie lub masz wątpliwości, to zapraszam do wysłuchania rozmowy ze mną w Radiu Gdańsk z 16.01.2024 r. Jak napisać CV - porady eksperta