Przejdź do głównej zawartości

Czy w pewnym wieku znajdę pracę?

 Niedawno trafiłam w sieci na piękny przykład zmiany zawodowej kobiety @w_pewnym_wieku. Artykuł ukazał się na instagramowym profilu Autorki. Udostępniam za jej zgodą.
Po prostu musicie to przeczytać.

👉" CZY ZNAJDĘ PRACĘ #WPEWNYMWIEKU

👉Czy ktoś będzie chciał mnie zatrudnić? 

👉Czy mam szansę rozwijać się zawodowo? 

👉Czy mogę lepiej zarabiać? Jak długo będę mogła pracować i zarabiać?

🍒 Nie, to nie są moje pytania z dziś. To moje pytania sprzed 40. Jestem dziennikarką i redaktorką prasy drukowanej. Od 18 roku życia żyłam z rynku, który gwałtownie się załamał. Pamiętam, że po 20 latach intensywnej pracy zawodowej stanęłam przed pytaniem: co dalej? Powód był banalny – zmiana stawek.
🍒 Przez Internet i smartfony zmniejszyła się liczba miejsc, które chciały płacić za profesjonalne dziennikarstwo. Stawki poleciały w dół. Przykładowo moja stawka za reportaż do kobiecego pisma wynosiła 1500 zł, a spadła do… 300 zł. Wielu moich przyjaciół z branży przeszło do PR albo reklamy.
🍒 Musiałam zmienić sposób zarabiania pieniędzy. Pamiętam, jak siadłam w kuchni nad białą kartką z długopisem Bic. Moją główną obawą było to, że po 20 latach w konkretnym zawodzie… jestem za stara by coś zaczynać na nowo!
🍒 Udało się, znad tej białej kartki stworzyłam swoją markę, założyłam firmę i przeszłam na wymarzony styl pracy.
🍒 Ale co wydarzyło się NAJWAŻNIEJSZEGO? Uwierzyłam w swoją SPRAWCZOŚĆ, że mogę zrealizować nową ścieżkę zawodową od zera. Dziś w ogóle nie mam lęków sprzed 40. Przeciwnie. Mam 3 pomysły zawodowe dla siebie, a każdy wymaga dokształcania.
🍒 Już nie boję się, że rynek pracy mnie odrzuci, że nie dam rady czegoś się nauczyć czy zacząć od nowa. Powód jest banalny: rynek pracy NIE BĘDZIE mógł odrzucać ludzi dojrzałych, bo jest i będzie ich coraz więcej (a młodych mniej) 😊 Rynek pracy nie poradzi sobie bez ludzi 50+ i 60+."

Koniecznie zajrzyjcie na profil Autorki na IG!
Ja z niecierpliwością wypatruję kolejnych artykułów. 👀


Zdj. Canva

Komentarze

  1. Jak to mówią" nigdy nie jest za późno na naukę". Warto robić kursy doszkalać się. Wtedy wiek nie ma znaczenia. Nigdzie w ofercie pracy nie ma ograniczenia wiekowego. Sama zobacz https://www.gowork.pl/praca . Zawsze trzeba w siebie wierzyć i próbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z pierwszą częścią Twojej wypowiedzi - nigdy nie jest za późno na naukę. Sama ciągle się doszkalam i zdobywam nowe kompetencje. Ja również nie znalazłam w ciągu ostatnich kilku lat ograniczenia wiekowego w ofertach (wcześniej się zdarzały). Ale to nie znaczy, że nie ma dyskryminacji ze względu na wiek. Jest. Tylko jest taką tajemnicą Poliszynela - nikt się nie przyzna, że nie zatrudnił pracownika, bo jest za stary. Na to jest paragraf w Kodeksie Pracy i raczej pewna przegrana przed Sądem Pracy. :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pomorskie kobiety na rynku pracy - raport

  👉Jaka jest sytuacja pomorskich kobiet na rynku pracy? O tym mówi raport Pomorskiego Obserwatorium Rynku Pracy z października 2023 r. Badanie pokazuje, że kobietom nadal jest trudniej. ⭕Wciąż mają trudności w łączeniu życia zawodowego z rodzinnym i ⭕zarabiają mniej niż mężczyźni, wykonując pracę na tych samych stanowiskach. ✔ Wiele kobiet nie zabiega też o awans i podwyżkę, ale te, które to z robią, często je otrzymują. Na Pomorzu kobiety stanowią 51 proc. mieszkańców województwa. Blisko 440 tys. pracuje, najczęściej w takich obszarach jak: ✔opieka zdrowotna i pomoc medyczna, ✔edukacja, ✔usługi. Do czynników determinującymi życie zawodowe Pomorzanek należą: ✔posiadanie dzieci, ✔wiek oraz ✔wykształcenie. Raport zawiera również rekomendacje. Jedna z nich dotyczy wprowadzenia mentoringu dla kobiet, w ramach którego na terenie gmin (np. w ramach spotkań grupy wsparcia) odbywać się będą spotkania z kobietami, które osiągnęły sukces zawodowy. Ważne, by mentorki profilem zawodowym były zbl

Ankieta dla kobiet

  ⭐Jesteś kobietą, która zmieniła zawód? 👉Chcesz opowiedzieć swoją historię i dodać odwagi innym? Jeśli tak, zapraszam cię do udziału w live’ie na moim fanpage’u Aneta Matyjaszek Coaching i Edukacja. Ale najpierw potrzebuję dowiedzieć się czegoś więcej o Tobie, dlatego proszę, abyś wypełniła ankietę - link poniżej. Na odpowiedzi czekam do 30.11.2023 r. 👉A może masz znajome, które zmieniły zawód?  ↪️Udostępnij ten post u siebie lub przekaż go dalej! link do ankiety